AKİT'in düzmece haberi...

14 Ocak 2012 Cumartesi 23:18

AKİT gazetesinin haberinde geçen mesajı ilk yayınlayan şair İbrahim Halil Baran, manşetin düzmece olduğunu belirterek AKİT'i yalanladı.

AKİT'in düzmece haberi...
 Akit gazetesi 14 Ocak günlü sayısında manşetten verdiği bir haber ile Roboski katliamında yaşamını yitiren köylülerin PKK tarafından bombalandığını iddia ederek, iddiasına da Facebook üzerinden yayınlanan bir mesajı dayanak gösterdi.

34 köylüyü PKK bombalattı” başlığı altında verdiği manşetiyle AKİT, sosyal medyada sistemler arasındaki saat farkını bile bilmemenin verdiği cehaletle deyim yerindeyse faka bastı. 

Bilindiği gibi Roboski katliamının ilk saatlerinde Türkiye medyası katliamı görmemiş, özellikle sosyal ağlar üzerinde ise katliam haberi bölgeden gelen görüntülerle desteklenerek yoğun biçimde işlenmişti. Kürt gençlerinin Selahatin Demirtaş adına açtığı Facebook sayfasında Roboski'de bombalarla katledilen Kürt köylülerinin cenazelerinin bazılarının  bulunmasından sonra şu nota yer verilmişti: “İnsanın ülkesi yoksa insan insanlığın serserisi olur (Türk uçakları Uludere 'de Kürt köylüleri vurdu: 20'den fazla ölü var...)

34528

Facebook'ta mesajın eklendiği saat ve tarih, kullanılan Mozilla Firefox, Google Chrome veya Internet Explorer gibi ağ tarayıcılarının güncellemelerine ve ülkelere göre değişiklik gösterebiliyor. AKİT ise bu özelliği bilmesine rağmen adı geçen Facebook sayfasındaki mesajda görülen “28 Aralık 2011, 17:05” tarih ile saatten yola çıkarak ürettiği senaryo ile 'PKK'nin köylüleri bombalattığını" ileri sürüyor.  Oysa AKİT'in Google Chromo tarayıcısı üzerinden verdiği bu saat Türkiye’ye göre “29 Aralık 2011, 03:05” tarih ve saatine denk geliyor. 

Mesajın sahibi açıklama yaptı 

AKİT'in düzmece haberinin özel bir senaryo ile üretildiğini, söz konusu habere kaynak olarak gösterilen mesajın asıl sahibi şair İbrahim Halil Baran da, yaptığı bir açıklama ile tescil etti.

Baran açıklamasında, AKİT Gazetesi'nin 14 Ocak 2012 tarihli baskısında manşetten duyurduğu "34 Köylüyü PKK Vurdurttu" başlıklı Murat Alan imzalı haberde olaydan 4,5 saat önce yayınlandığı iddia edilen "İnsanın ülkesi yoksa, insan insanlığın serserisi olur (Türk uçakları Uludere'de Kürt köylüleri vurdu: 20'den fazla ölü var..)" iletisinin kendisine ait olduğunu belirterek, mesajın iddia edildiği gibi “28 Aralık 2011, 17:05” tarih ve saatinde değil,  ilk olarak 29 Aralık 2011 günü saat, 02:33'te yayınladığını söyledi. 

34524

Açıklamasında mesajınhttps://twitter.com/#!/ihbaran/status/152185477519245312 linkinde yayınlanan orjinaline ve yayınlanış saatine de yer veren Baran, 

34525

aynı mesajın "29 Aralık 2011, 03.05"te isehttps://www.facebook.com/Bdp.SelahattinDemirtas/posts/312858255413594linkinde kendisinden alıntılanarak yayınlandığını ve AKİT'in verdiği saat ve tarihlerin yazılım sistemleri ile ülkeler arasındaki farktan kaynaklandığını, haberin de bu kurgu üzerinden düzmece olarak hazırlandığını belirtti.

Akit gazetesinin, katliamlara karşı sessiz kalan Türkiye basınının bir aynası olduğunu belirten Baran açıklamasında, "Türk basınının ikiyüzlü tavrının tarihsel bir alışkanlık olduğu apaçık ortadadır." dedi.

Kaynak: ilkehaber

Yorum Gönder

Toplam Yorum Sayısı 2

Kendi Avatarınızın Görünmesi için Üye Olun!

Bir Misafir 5 yıl önce yorumlandı

Şeytanla akit imzalamışlar...

0 Kişi beğendi.
Kendi Avatarınızın Görünmesi için Üye Olun!

serhad bingol 5 yıl önce yorumlandı

bunlar basin medya ahlakinida yerin dibine batiran, iftiraci yalanci sahtekarlardir.

0 Kişi beğendi.